niedziela, 17 maja 2015

Piękne istoty

       Piękne Istoty






Autor:
Kami Garcia & Margaret Stohl
Wydawnictwo: Łyński Kamień
Data Wydania: 
5 maja 2010

Ilość stron: 536Tytuł oryginału: Beautiful Creatures


   Ethan mieszka w znienawidzonym przez niego Gatlin znajdującym się w Południowej Karolinie. Chłopak prowadzi normalne życie chodzi do liceum, gra w kosza i kocha czytać książki, a jego najlepszym kumplem jest Link. Wydawało by się, że jego życie normalne, gdyby nie fakt, że co noc, od kilku miesięcy, śni mu się tan sam sen, w którym widzi nieznajomą dziewczynę. Pewnego dnia w jego klasie pojawia się nowa uczennica, która okazuje się być tą którą widywał każdej nocy. Lena nie zostaje dobrze przywitana w Gatlin. Zostaje krytykowana przez mieszkańców miasteczka, którzy mają pewną teorie na temat kim jest dziewczyna oraz jej wuj, u którego mieszka, Macon. Ethan stara się pomóc swojej koleżance z klasy, zostają przyjaciółmi, co powoduje odkrycie tajemnicy dziewczyny.Musze powiedzieć, że spodziewałam się czegoś więcej po tej książce, którą przeczytałam z polecenia kuzynki. Miejscami akcja toczyła się bardzo wolno, ale jak już ruszała to nie mogłam przestać czytać. Ogólnie książkę czytał się bardzo szybko, bo fabuła była naprawde fajna nie licząc kilku wyjątków.Książka jest napisana z perspektywy widzenia Ethana, co bardzo mi odpowiada, bo gdyby to była Lena to nie wiem czy skończyłabym tą książkę. Ta dziewczyna tak strasznie mnie irytowała, że zastanawiałam się nad tym jak ten biedny chłopak to wytrzymuje. Czytając Piękne Istoty odnosiłam wrażenie, że książka zachwyca mnie po to, żeby zaraz wszystko zniszczyć.W tej powieści jest wiele ciekawych postaci, które powodują, że książkę chce się czytać. Są to bohaterowie książki pozytywni jak i negatywni. Możemy się spotkać tu z osobami tajemniczymi i groźnymi, a także z wesołymi.  Relacje między bohaterami książki są takimi, ktrórych pozazdrościłby chyba każdy. Każdy może na sobie polegać nie ważne co się wydarzy. Są w stanie zrobić wszystko dla siebie byle tylko utrzymać daną osobę w bezpieczeństwie. Trzymają się razem bez względu na opinie innych. Moim zdaniem Piękne Istoty, czyli pierwsza część Kronik Obdarzonych, jest książką, którą czyta się w miarę sprawnie. Świat, który został wymyślony przez Kami Garcia i Margaret Stohl jest niezły. Moim największym problemem w tej książce była Lena, ale nie zniszczyła mojego ogólnego wrażenia na książce. Mimo wszystko książka bardzo fajna, polecam ją wszystkim fanom fantastyki. Daję tej książce 7,5/10.
Najlepszy cytat z książki: ,, Fakt, Ze się czegoś bardzo pragnie, nie oznacza, że można to osiągnąć,''

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz