niedziela, 24 maja 2015

Wybrani

Wybrani






Autor: C. J. Daugherty
Wydawnictwo: Wydawnictwo Otwarte
Data wydania: 6 marca 2013
Ilość stron: 440
Tytuł oryginalny: Night School


   Życie Allie zmieniło się od kiedy zaginął jej brat, z którym była bardzo związana. Z grzecznej dziewczyny zamienia się w buntowniczkę. Po którymś z kolei aresztowaniu dziewczyny, jej rodzice decydują się na wysłanie Allie do elitarnej szkoły z internatem. Kiedy główna bohaterka dociera do szkoły orientuje się, że Akademia Cimmeria nie jest zwykłą szkołą i panują tam dziwne zasady. Uczniowie tej szkoły to dzieci bogatych i wpływowych ludzi. Jednym z nich jest Sylvian, z którym dziewczyna szybko łapie kontakt. Jest jednak też Carter, który trzyma się z boku. Po zamordowaniu jednej z uczennic Allie zaczyna rozumieć, że szkoła ta ma wielką tajemnice. Książka ta zaskoczyła mnie całkowicie. Muszę przyznać, że po tej książce nie spodziewałam się tego, co otrzymałam. Gdyby nie to, że książkę tą dostałam w prezencie, nie sięgnęłabym po nią sama. Okładka nie za bardzo mnie przyciągnęła, a byłam zbyt leniwa żeby przeczytać opis, no i aktualnie czytałam inne książki. Jednak po otrzymaniu książki nie pozostało dużo czasu żeby się od niej uzależnić. Wszystkie części poszły mi jak z płatka.Czytając tą powieść byłam całkowicie nieobecna, bo była tak wciągająca. Cały czas się zastanawiałam się jakie będzie zaskoczenie i muszę się przyznać, że kompletnie się nie spodziewałam zakończenia. I nie było to jedyna niespodzianka w tej książce. Autorka naprawdę potrafi zaskoczyć czytelnika. Przez całą książkę przewija się tajemnica, nikt nic nie chce mówić, a jeśli już coś powie to kłamstwa. Przez całą książkę starałam się domyśleć co jest przyczyną tych wszystkich tajemnic i wszystko co mi przyszło do głowy nie sprawdziło się. Jeśli chodzi o bohaterów to nie do końca mogłam je ocenić, ponieważ za każdy kiedy już myślałam, że coś o nich wiem to wyskakiwało coś co sprawiało, że przestawałam być pewna. Relacje między bohaterami są nieco napięte. Nigdy nie mogłam nikomu zaufać. Moim zdaniem książka jest warta przeczytania. Tajemniczość wprowadzona przez C. J. Daugherty powoduje, że czytelnik nie może się od niej oderwać. Kac książkowy w moim przypadku nie trwał długo, bo miałam kolejną część, ale podejrzewam, że trwałby bardzo długo. Polecam tą książkę wszystkim, którzy lubią w książce znaleźć tajemniczość, romans i manipulacje. Daję tej książce 8/10.


Najlepszy cytat z książi: ,, Nie wszystko jest tym, na co wygląda, a ludzie nie zawsze są tymi za których się podają.''


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz